sábado, 31 de agosto de 2013

Observarei de contínuo a tua lei

Foto: Is God Happy or Unhappy? Radhanath Swami resolves the puzzle…

Question to Radhanath Swami: Is God happy or unhappy?

Answer by Radhanath Swami: God is Sat-cit-ananda, he is eternal, full of knowledge, and full of unlimited happiness. He is called ‘Rama’, the reservoir of all pleasure. His happiness is supreme love, and part of that happiness is to be unhappy to see if we are unhappy. He is absolutely happy, but in that happiness there is unhappiness to see you and me unhappy. So we can make God happy by being happy, but by the right kind of happiness (i.e. spiritual happiness).

http://www.radhanathswamionline.com/life/god-happy-unhappy-radhanath-swami-resolves-puzzle/

Escolhi o caminho da verdade;
 propus-me seguir os teus juízos.
Ensina-me, ó Senhor, o caminho dos
 teus estatutos, e guardá-lo-ei até o fim.
E não tires totalmente a palavra de verdade
 da minha boca, pois tenho esperado nos teus juízos.
Assim observarei de contínuo a 
tua lei para sempre e eternamente.
E andarei em liberdade;
 pois busco os teus preceitos.
Também falarei dos teus testemunhos
 perante os reis, e não me envergonharei.
E recrear-me-ei em teus 
mandamentos, que tenho amado.
Salmos:30,33,43-47

Nenhum comentário:

Postar um comentário